Wednesday, April 01, 2009

Prepare ye the way

Søndag skal jeg kjøre til Trondheim.





Ja, du hørte rett. Jeg skal kjøre til Trondheim og jeg kan ikke veien.

Jeg har fundert i to netter nå på hvordan jeg skal komme meg dit. I ren protest nekter jeg å søke det opp på nettet da jeg egentlig burde ha funnet det ut selv. (Jeg gjør lekser nå, nemlig. Liker jeg i alle fall å tro.) Meeeen, jeg ender vel opp på nettet til slutt, skal du se. Jeg har nemlig spurt halve Molde Vgs, og ingen kan vise meg veien til Trønderstaden. Det forteller litt om gjennomsnittskarakteren på elevene ved Molde.

Jeg var superstolt da jeg presenterte til noen medelever hvordan jeg skulle komme meg dit. Da fikk jeg beskjed om at jeg var på vei til Oslo om jeg fulgte den kjøreplanen jeg hadde lagt opp. De har vel rett. Jeg har bedre kunnskap om og i Oslo enn alle andre plasser her på kloden. 

Selve opplegget er jo utrolig enkelt: Jentetur til Trondheim med Kris og Dea i bagasjerommet, lovsang på høytaleren og en hvit liten golf med vinterdekk. Søndag er også i orden. Penger er det litt mindre av. Shopping er planen. Enn viss søt "Tante Bodil" er verten. Min første ekstra-langtur helt alene er interessant. Veien frem er problemet.

Jeg burde vurdere muligheten å ligge 3 sekunder bak dagekspressen til Tr.heim på søndag, men jeg tror det hadde blitt litt for slitsomt å skulle kjøre inn på hver en busstopp den skulle innom da jeg ikke kan komme før bussen, da er jo hele vitsen borte og jeg kommer ikke frem til City Syd.



Andrea og Kristina: Hjemmelekse: finn veien til trondheim også kjører jeg dit!

16 comments:

Knut said...

HAHA^^,

Høres koseli ut xD men du... Gjennomsnittskarakteren på Molde har jeg hørt er ganske høy? Så tror ikke det sier så mye om man ikke kan veien dit xD

Benedicte said...

Hehe, joda, Molde e en skole med egentlig bare gode eleva! men i fundere me på kossn geografiundervisninga e, dog.

Knut said...

HAHA xD sant:P
Men det har jo ikke vi uansett, så sånn e jo det...
Å jeg tror ikke geografiutdanninga burde basere seg på hvordan man kommer seg til Tr.heim. xD

Benedicte said...

nja.. du he ett poeng der... men likevel da, man burde kunne det når man e 18 år! kan du veien?

... said...

i kan ikkje veien te tr.heim å i e 21 år gammal :P

Men kan du ikkje låne æn GPS av nåkken te vægen da... da slepp du å søke på nettet. Problem løst :D

Trønder'n på media said...

I know, I know! hehe.. du har to valg, ferje eller ikke ferje.. tar du ferja kjøre du gjennom eide mot krifast.. velge du å ikke ta ferja, så kjøre du tusten-årø-kleive-nesset-oppdal-tr.heim

Girl with a flower. said...

Du vet.. Sånn som du kjenner Oslo, kjenner jeg Tr.ghjem søta :) Så no worryes :D Dessuten, vi shopper i byen, City Syd er ikke særlig digg.. og du finner ikke Oslo sentralbane i Trondhjem, så da er det avklart :D

Girl with a flower. said...
This comment has been removed by the author.
Marthe said...

anbefale veien uten ferge.... billigere... å bedre veia! å du.... d e bare å føle skilta ;) gult skilt som det står "Trondheim" på å me nokken tall bak, d e kor mange kilometer det e igjen.... :p

Karoline Marie Johansen said...

SV: Ja, det er litt trist. Tusen takk for omtanken, håper også det :-)

helene e said...

i reiser dagen før dere;)

Paul said...

jeg lurer faktisk på om veien fra Betna og til Vinjeøra er stengt for tiden... I så fall blir det en liten omtur om Kyrksæterøra. Synes du i så fall skal sattse på Oppdal. Da slipper du å ta sjansen på å måtte kjøre om Kyrksæterøra. Selv om det egentlig ikke er så forferdelig mye lengre.. Du må i så fall kjøre om Kristiansund, ta Seivika-Tustnaferja, og fortsette over Imarsund-sambandet.

Paul said...

men normalt er stikkordet E39. Følger du den, kommer du helt fram :) (men det gjelds vel ikke før i 2011 siden de holder på å fixxze veien..)

Benedicte said...

OJ, TAKK FOLKENS! noen av dere burde kjøre fremfor meg;)

.:*:. Miss Nerland .:*:. said...

Syns det e urettferdig at når du først drar oppåver så e det når i e hæme:(

Men kos deg oppe i trondhjem:) det e litt kaldt for tia, så husk jakke og gode sko:)

Og om du liker god mat så er det en kina resturang med gode priser på leutenhaven(gå over veien på e6 som går utenfor ene utgangsdøra til Trondheim torg)Mein Trung har gode priser og god mat:)

Randi said...

Du væt at d e skilta hææææle vægen t Trondheim? :) Å d e stengt over fjælle, så i anbefale om Oppdal eller om Rindal, å så e d bære å kikke etter alle skilta som står langs vægan :D