Friday, March 06, 2009

Salong Benedicte


-No ska i spør d om nåkkå du aldri ville ha trudd at i sku spør d om, sa min 13åringe lillebror når jeg kom inn døren i går kveld.
-Å?
-Vil du kløppe me?

Jeg se
r på han med hodet på skakke og sier; du er ikkje rædd for samme sermoni som sist da?
Jeg minnes hva som skjedde for 2 år siden en kveld jeg VIRKELIG fikk klippeånden over meg og gikk løs åp min lillebroders hår. For å gjøre en lang historie kort, endte han dagen etter i stolen til en ekte frisør hvor samtalen gikk slik:
-Ser du har kløpt de sjøl her, gutt.
-Nei, det var søster mi...
-Skjønna, lillesøstre har æn tendens til å gjær sånn.

Men min broder stoler på meg og vil altså at jeg, Benedicte, hans elskverdige søster skal gå løs på håret med saks og kam. 
-Hvorfor ikke, svarer jeg og spør kunden hvordan han vil ha håret, og hvor han går på skole og hva han liker å gjøre på i fritiden.

-Benedicte, skjerp d!
-Kunne i vore frisør trur du?
-Ja, på utseende så.
Jeg ser på han og spør om jeg faktisk ser sånn ut.
-Nei, du ordner alltid håret, sa han.
Det var like før jeg klipte skeivt av overraskelse, for der har min broder feil. Av alle mennesker på jorden, så burde han se hvor lite jeg kan bry meg om alt som hetter estetikk når jeg valser rundt hjemme. (Og utenfor husets trygge vegger, for den saks skyld.)
-Pøh. I kunne vore frisør om i ville. Jeg burde bare lere me det.

Og slik gikk min lillebror fra langhåret til... litt mindre langhåret. (Jeg turte ikke å ta helt av.)


11 comments:

Anonymous said...

Flink du er! Dere var like :)

Anonymous said...

Jeg og liker ALL is. Desverre! Så søt broren din var :)

Solveig said...

Benedicte = frisør... hmmm
neee
mn fin litn hobby da, å d vart jo fint :D

Solveig said...

må bynnje å ta pæng ;)

Linda said...

Så fin blogg :-)

Martha said...

flink til mye du benedicte:) kryssa av på morsom i, i lo litt av d at frisøren trodde d va lillesøster som hadde klipt :p

Astrid said...

Jøss, flink du! :)

Camilla Didriksen said...

Jeg bare lurte på hvilken skrift du bruker i headeren på bloggadressen din? :)

Anonymous said...

Du har virkelig en herlig blogg :-)

.:*:. Miss Nerland .:*:. said...

Flink du e å klippe da:)Så ut som en fin frisyre detta:)

Men trur ikke du får sette saksa i håret mitt enda:p

Girl with a flower. said...

Du e flink med hår BEnedicte ;)
Forrstenen e den dye headeren din veldig fin :D