Wednesday, December 17, 2008

Gi meg en klem før jeg gir deg en

Jeg besto teorien i dag.




I morges var det like før jeg sa til Gud at jeg skulle bli nonne om dette gikk. Ikke det at det å være nær til Gud og tjene han står meg imot. Men jeg tror ikke planen hans for meg er en sådan stilling. Og en stund trodde jeg i alle fall ikke at hans plan for meg videre var at jeg skulle kunne ta lappen. Men der tok jeg grundig feil gitt, for i dag gikk det.

Jeg sente ut gledesbudskapet sammen med god jul hilsner til folk jeg både kjenner og ikke kjenner.


La det runge over hele vår jord
En gledesdag vi har fått:
Benedicte har vært på biltilsynet
og teoriprøven er nu bestått!


Å gi "Tommel opp for Jesus kjærlighet" er herlig. Å få tommel opp på teorien var nesten like bra. (Skal ikke overdrive altså.)

Jeg ropte TAKK GUD! og sprang ut av rommet, tørte ikke å se på skjermen igjen i tilfelle datamaskinen hadde ombestemt seg og gav meg en "Dessverre, ikke bestått" - igjen.
Jeg tror vedkommende som satt to datamaskiner unna skvatt godt til. Men jeg er glad han fikk høre om min takknemmelighet til Gud, kanskje også han ville søke høyere makter for å forstå venstresvinger og vegtrafikkloven.

Da jeg kom ut av prøverommet var det like før jeg kysset den gamle mannen med briller bak skranken, men jeg droppet det, disken var for høy til at jeg skulle greie å hoppe over.

Nå skal det feires med julebrus og brownies mens jeg i 6 timer ETTER skolen skal sitte og stirre på FinalCut og skape en reklamefilm av kun tullfilming.

No comments: