Saturday, November 22, 2008

Små Gleder Gleder Sort

Å være tro i det lille fører til at man blir tro i stort.

Å glede seg over det lille fører til at man gleder seg til stort.




Det finnes så mange gleder.







Å le sammen med andre,


drikke så mye T man vil,


lovsynge,

å ikke ha mer enn 20 kg med seg på flyet,


være på Cafe med gode venninner,


være på romantisk biltur med han du er så glad i,


bare henge fordi man er glad i hverandre,


være på en god konsert,


spise en fredlig frokost,

bli kjent med nye mennesker og treffe gamle venner,

være litt gæærn,


ha en herlig familie,


lese en god bok,

bli inspirert av tekster,

finne ut at lillebror ikke har spist opp alle coociesene og se at det fortsatt ekisterer 2 stk i kakeboksen,

å kunne være nasjonalromantisk,


når noen får deg til å le,

når internetten faktisk fungerer,

å være fri.



Det er så mange gleder der ute.





Gleder du deg?



3 comments:

Anonymous said...

Jeg var helt utslitt. Fikk ikke sove om natten fordi jeg tenkte på alt jeg ikke burde tenke på. Var så sliten at jeg ikke hadde overskudd til å ta meg en gåtur ute og de som bor sammen med meg hadde ikke kjent meg igjen denne uken. Derfor tenkte jeg på selv, ville sove ut og bare slappe av. Det trengte jeg.

Jeg gleder meg til jul, gleder meg til å være ferdig med alt arbeide på skolen. Jeg gleder meg til å komme hjem til familien min etter på, jeg gleder meg til å få en god middag, jeg gleder meg til å komme på skolen å få se alle glade menneskene, spesielt deg. <3

peace out said...

"der ute" Joda, eg er vel egentlig her ute, er eg ikkje det? Ute i den store verda som før virka så endelaus, men som no virkar mindre enn heimlandet. Eg synest det er rart at "der ute" plutselig blir "berre her" når ein dreg sin veg, og då virkar heimen så inderlig langt vekke. Eg saknar Norge. Eg saknar snø. Eg saknar ein ordentlig samtale på dialekt. Eg saknar å kunne seie til folk kor bra nynorsk er. Å Gud, ta meg heim!

Ellers håper eg du har det bra :)
klem,
Ingunn

Martha said...

gleder meg til jul jeg ^^