Friday, November 07, 2008

Kommunikasjon og K

Nå har jeg vært på bursdagsselskap til bestemor. Jeg trodde hun ble 69. Også ble hun bare 66. Unnskyld. Det var koselig å sitte i skinnsofaen hennes igjen.

I dag hadde vi filmprøve. Skulle bare mangle liksom, klart vi har prøver på media. Masser av prøver. Og jeg er den eneste, og heldige som ble pekt ut til å fortelle om hvorfor vi har hatt en middelalder i uttrykkshistorie neste fredag. Og ikke minst, vi skal ha enda en prøve neste fredag, i mediekommunikasjon.

Og siden vi er så godt i gang, så er det helt selvklart at vi skal ha engelskprøve på tirsdag. Og egentlig en samfunnsafagsprøve på onsdag, men den glemte Bowitz å arrangere. God bless him.
Når jeg kommer på det, så skal jeg ta opp en prøve i radio siden jeg gikk glipp av den sekvensen under ferden min fra oslo og hjem. Man kommer aldri unna. Når jeg ankom fræna den kvelden var det bare å sende to rapporter til lærerne som til sammen nådde fem sider om en reklamefilm og en ideskisse til en radioreportasje. Jeg tror jeg spyr. (Beklager, det mente jeg selvfølgelig ikke. Jeg er bare kraftig lei.)

Og da vi i dag fikk den gledelige nyheten om mediekommunikasjonsprøven neste uke, var jeg så himmla irritert at det var like før jeg reiste meg opp og masjerte ut. Men jeg gjorde ikke det. Jeg har hatt oppdragelse.
Til i dag leste jeg 130 sider. Eller, egentlig gjorde jeg ikke det. Det ble vel nærmere 20 stk og 20 sider med skumlesing. Men jeg skulle ha gjort det. Prøven vitnet om det.
Til mandag har jeg bare 40 sider med leselekse. Jeg vet du misunner meg.

Sånn, da hadde jeg fått ut det.



Ellers var jeg, Kris og Kath på Fole Godt. Også kom Karl til slutt. Jeg skulle hett noe på ”K” jeg også. Så kunne vi dannet K-Klubben. Hadde vært saker, det.
Dagens middag. Jeg er glad mamma kan kunsten så jeg ikke må stå for mettheten selv.

No comments: