Friday, October 03, 2008

Snøbelagt russer og utro statsminister

Jeg har nå grått av å se en film der handlingsstedet er i Isfjorden om en russer som var i området under 2.verdenskrig.
Jeg er svak.
Og stolt av Norsk film.

Akkurat nå sitter jeg i Mediekommunikasjonstime og hører på samtaler om åndsverk, opphavsrett, privat- og offentlig arena. Det viser seg at journalister ikke har lov til å skrive all verdens om hvem som helst. Det visste jeg jo om fra før. Men har ikke sett det så mye i praksis, akkurat.

I går hadde jeg filmprøve, og jeg hadde lest 2 sider av 100. Som alltid tenker jeg at jeg skal lese på bussen fordi kl. 23 kvelden før hadde jeg fortsatt ikke kommet lengre enn de 2 sidene jeg hadde skummet over samme dagen. Men på bussen snakker jeg med Tilde. Eller søskenbarnet mitt. Eller noen andre. Eller med meg selv. Så det ble ikke noen lesing, akkurat. Men jeg endte opp med 6/5 på prøva innenfor filmens verden. SÅ joda, jeg skal ikke klage.

Nå skal jeg nyte litt mer diskusjonene om hva media ville ha gjort dersom Stoltenberg hadde vært utro.

R.I.P, mate.











Ja, jeg vet at det ikke er lov til å drikke i klasserommet.
Nei, jeg bryr meg ikke.

No comments: