Tuesday, June 10, 2008

tAKE IT pIANo

Jeg beundrer mange store menn. Og kvinner, ikke minst. Jeg beundrer mennesker som jobber på barneskolen og i barnehage, mennesker som masserer i 1 time uten å bli sliten og kvinner og menn som i gennomsnitt tjener for lite til at alt skal gå rundt, men det gjør det likevel.
Jeg beundrer politiet som greier å oppklare umulige mysterier, nyhetsankere som alltid er dørgende alvorlig og tydelig i stemmen, papparazzier som ikke blir flaue og husmødre som har 4 barn, 100% stilling og alle barna skal på fotball, ballett, drilling og håndball samtidig.

Men mest av alt beundrer jeg mennesker som kan å spille piano. Det er en magi i dette samfunnet av klanger, toner og lyder. Å kune skape med tangenter er noe av det vakreste som finnes.
Leif Ove Andsnes. Få kan klassisk som Andsnes.


Arvid Pettersen. Få blir så nådegitt at de spiller inn CDer på CDer uten noter, kun med ånden.


Anthony Burger. Få kan å dra hendene så fort over tangentene at jeg blir sjøsyk.


Ingrid Bjørnov. Få kan å underholde og spille som Ingrid,.

Leeland-dude. Få kan å løfte hender og synge 2.stemt så rent som pianusten i Leeland.





Joda. Jeg beundrer mange mennesker.
Men ta det piano, jeg beundrer noe hos de fleste jeg kjenner.

Men kan du å spille piano kan jeg ikke nekte for at du har noen ekstra plusspoeng.