Thursday, March 27, 2008

Hvitt tak er bedre enn ingen tak

Det å være syk er litt av et tidsfordriv. Man gjør absoulutt ingen verdens ting mens man synes synd på seg selv og mens man tenker på alt man kunne/burde ha gjort i stede for å bare ligge og stirre i taket.
Jeg ligger og tenker på leksene jeg aldri kommer til å bli ferdig med, lønna som blir skrumpet inn denne måneden fordi det har vært helligdager og at jeg nå er syk, og at jeg ikke kan gjøre akkurat det jeg vil. Det som er flott, er at jeg har funnet ut at jeg aldri skal jobbe på kontor, fordi det e sitte eller ligge er ikke noen av mine nådegaver, for å si det sånn.


Nå har jeg utnyttet to Klinexpakker og bruk lillebror som tjener. Jeg har sett på TV (kjenner du meg, så vet du at jeg nemmelig ikke bruker å se på TV) og for første gang har jeg sett nesten hele nyhetene på ett år. (Ja, jeg går på media, men er elendig til å henge med.) Jeg har hostet og harket og spist mat uten å vite hva jeg har spist fordi smaksløkene mine sa takk og farvell og alt jeg tar i meg har kun en konsistens og ingen nyanser av smak en gang. Til og med hostesaften var smakløs, jeg kjente det brant litt, men det var også hele sermonien. Så det er noe positivt ved å ikke kunne definere smak også da. (Åjdadda.)

Meeeen, når alt kommer til alt, så hjelper det ikke å klage. Det hjelper faktisk ikke en døyt. Så jeg vurderer bare å ligge her og gjøre ingenting. (Som om jeg ikke gjør det fra før av, liksom.)

Alle kan vel kjenne seg igjen i den hypotesen at når man er syk, så greier man liksom ikke å tenke så meget langt framover, så man ser for seg at man blir liggende som en hostende sel resten av livet. Usanett, dette er bare en influensa. Så Benedicte, ta deg nå sammen. Det er ikke såå synd i deg.

En stor trøst er å tenke på Jesus som døde for alle syndene og sykdommene våre. Han døde for løgnene mine, mine feile tanker og handlinger, migrene, influensa, brukne bein og sårede hjerter. Så jeg blir frisk:D Amen!



Uansett, et lite tips fra en syk en:
Er du syk, og har noen i nærheten, utnytt situasjonen og gjør den til ditt eget beste:D
hohohoho

1 comment:

Maria Elisabeth Smith said...

Aaaaaamen!! xD