Saturday, December 29, 2007

Et kjælighetsbrev

Mitt Barn…

Du vet kanskje ikke hvem jeg er, men jeg vet alt om deg…Salme 139:1 Jeg vet når du sitter og når du står oppreist…Salme 139:2 Jeg er vel kjent med alt du er…Salme 139:3 Til og med hvert eneste hårstrå på ditt hode vet jeg om…Matteus 10:29-31 For du ble skapt i mitt bilde…1. Mosebok 1:27 I meg lever du og beveger deg og er til…Apostlenes gjerninger 17:28 For du er min slekt… Apostlenes gjerninger 17:28 Jeg kjente deg allerede fra før du ble unnfanget …Jeremia 1:4-5 Jeg bestemte deg da jeg planla skapelsen…Efeserne 1:11-12 Du var ikke en feiltagelse, for alle dine dager er skrevet opp i min bok…Salme 139:15-16 Jeg fastsatte den eksakte tiden for din fødsel og hvor du skulle bo… Ap.gj. 17:26 Du er skremmende og vidunderlig skapt…Salme 139:14 Jeg vevde deg sammen i din mors mage…Salme 139:13 Og jeg dro deg fram den dagen du ble født…Salme 71:6 Jeg har blitt fremstilt feil av dem som ikke kjenner meg…Johannes 8:41-44 Jeg er ikke langt borte fra deg eller sint, jeg er sann kjærlighet…1 Johannes 4:16 Og det er mitt dypeste ønske å få gi deg min kjærlighet …1 Johannes 3:1 Rett og slett fordi du er mitt barn og jeg er din far…1 Johannes 3:1 Jeg tilbyr deg mer enn din jordiske far noen gang har kunnet tilby…Matteus 7:11 For jeg er den perfekte far… Matteus 5:48 Hver god gave som du mottar kommer fra min hånd …Jakob 1:17 For jeg er din forsørger og den som møter alle dine behov… Matteus 6:31-33 Min plan for din fremtid har alltid vært fylt med håp…Jeremia 29:11 Fordi jeg elsker deg med en evig kjærlighet…Jeremia 31:3 Mine tanker for deg er like talløse som sandkornene på stranden…Salme 139:17-18 Og jeg fryder meg over deg med jubel…Sefanja 3:17 Jeg vil aldri slutte med å gjøre godt mot deg…Jeremia 32:40 For du er min verdifulle eiendom …2. Mosebok 19:5 Av hele mitt hjerte og hele min sjel ønsker jeg at du skal slå rot …Jeremia 32:41 Og jeg vil vise deg store og vidunderlige ting…Jeremia 33:3 Dersom du søker meg av hele ditt hjerte, vil du finne meg…5. Mosebok 4:29 Ha din lyst i meg, og jeg vil gi deg alt ditt hjerte ønsker…Salme 37:4 For det er jeg som gir deg disse ønskene…Filipperne 2:13 Jeg er i stand til å gjøre mer for deg enn du kan klare å forstå…Efeserne 3:20 For jeg er din største oppmuntrer…2 Tessaloniker 2:16-17 Jeg er også den Far som trøster deg under alle dine problemer…2 Korinterne 1:3-4 Når du har hjertesorg, er jeg nær deg…Salme 34:19 Som en hyrde bærer et lam, har jeg båret deg nær til mitt hjerte…Jesaja 40:11 En dag vil jeg tørke vekk hver eneste tåre fra dine øyne…Åpenbaringen 21:3-4 Og jeg vil ta vekk hver eneste smerte du har lidd her på jorden…Åp. 21:3-4 Jeg er din Far, og jeg elsker deg slik jeg elsker min sønn Jesus…Johannes 17:23 For min kjærlighet for deg er forløst i Jesus …Johannes 17:26 Han er det nøyaktige bilde av min eksistens…Hebreerne 1:3 Han kom for å demonstrere at jeg er for deg, og ikke imot deg…Romerne 8:31 Og for å fortelle deg at jeg ikke teller dine synder…2 Korinterne 5:18-19 Jesus døde slik at du og jeg kunne forsones …2 Korinterne 5:18-19 Hans død var det ultimate uttrykk for min kjærlighet til deg …1 Johannes 4:10 Jeg ga opp det jeg elsket for å prøve å få din kjærlighet…Romerne 8:31-32 Dersom du mottar min sønn Jesus som gave, da mottar du meg…1 Johannes 2:23 Og ingenting vil noen gang skille deg fra min kjærlighet igjen…Romerne 8:38-39 Kom hjem og jeg vil holde det største selskapet himmelen noen gang har sett …Lukas 15:7 Jeg har alltid vært Far, og vil alltid være Far…Efeserne 3:14-15 Mitt spørsmål er…Vil du være mitt barn?…Johannes 1:12-13 Jeg venter på deg…Luke 15:11-32

Kjærlig hilsen fra din himmelske far, den allmektige.





Ta det til deg. Det er sannhet.
Det varmer.

1 comment:

Anonymous said...

det må ha tatt lang tid å finne frem til alt det der.

i det siste så har jeg tenkt på å lese bibelen, fra begynnelse til slutt. Men først må jeg bli ferdig med Harry Potter boka jeg fikk til jul. Jeg må bare vite hvordan det ender.